IMG_9924

Op vrijdag 24 juni was het dan eindelijk zo ver. Het concert van Coldplay in de Amsterdam Arena!

Ruim op tijd vertrok ik samen met een vriendin naar Amsterdam. Helaas stonden we bijna de hele weg in de file (waardoor we een uur later dan gepland aankwamen). Ach ja, het was nu eenmaal vrijdag middag. Na de auto geparkeerd te hebben, stapten we de enorme drukte in. Het hele gebied rondom de Arena en de Ziggo Dome leek wel een festival terrein. Ontzettend veel mensen, overal foodtrucks, mensen die in het gras zaten te kletsen en zelfs hier en daar wat muziek. We aten een hamburger met friet en cola light bij de Burger King (waar ik trouwens nog de hele avond maagpijn van heb gehad). Daarna besloten we dat het tijd was om naar de Arena te gaan, aangezien het tweede voorprogramma al zou beginnen (Lianna La Havas, erg goed trouwens!).

Ik maakte me van te voren een beetje zorgen over de geluidskwaliteit in de Arena. Het schijnt niet de beste locatie te zijn voor een concert en ik had al een aantal horrorverhalen gehoord van mensen die op de zitplaatsen niets van de muziek konden horen. Wij zaten op de eerste ring en het geluid was gelukkig prima.

Toen om 20:45 uur Coldplay het podium op kwam, werd iedereen enthousiast. Twee uur lang speelden ze de bekende ‘oudere’ nummers en een aantal nummers van het nieuwe album. 70.000 mensen gingen helemaal uit hun dak. Coldplay maakte er een ontzettend gave show van. Net als in 2012 (Malieveld, Den Haag) had iedereen van te voren een armband gekregen die tijdens het concert licht gaf. Toen het rond 22:00 uur helemaal donker was buiten, gaf dit een geweldig effect. Ik kreeg kippenvel van de 70.000 lichtjes in de Arena. Wat een ervaring!

IMG_9903 IMG_9920 IMG_9933

Mocht Coldplay over een aantal jaren weer gaan touren, dan hoop ik dat ik er weer bij kan zijn. Wie van jullie is ook naar Coldplay geweest?

Liefs,
Michelle